Saturday 21 November 2015

Hari Sukan Sekolah



                Temasya sukan tahunan SK Sungai Arau 2015 telah diadakan pada 17 November lepas di padang sekolah yang terbentang luas di bumi Arau. Temasya ini melibatkan guru, murid-murid dan PIBG. Pelbagai persiapan diadakan bagi memastikan temasya ini berjalan lancar. Hiasan pentas dipersiapkan dan peserta sukan berlatih bersungguh-sungguh sebelum temasya.
            Menjelang temasya sukan, aktiviti senamrobik diadakan. Juru senamrobik mengambil alih pentas hadapan bagi menggegarkan sekolah dengan gerakan senamrobik yang penuh bertenaga. Selepas aktiviti senamrobik, barulah diambil alih oleh acara sukan. Terdapat 3 rumah sukan iaitu rumah Kanang, rumah Mat Kilau dan rumah Rentap. Perasmian acara sukan dimulakan dengan ucapan ringkas Guru Besar, Sanggau anak RUma. Pelbagai acara sukan diadakan seperti 100 meter kategori murid-murid dan PIBG, 4 X 100 meter, lontar peluru, tarik tali, baling dart, dan menyumpit. Di sebelah petang pula acara karaoke diadakan.
            Di akhir temasya pada sebelah petang, ucapan tahniah diberi oleh Guru Besar kepada murid yang berjaya namun kepada murid yang tidak berjaya, mereka dinasihatkan agar tidak mudah berputus asa.
               Di bawah merupakan sisipan gambar temasya dan ada juga gambar yang tidak disisipkan. Harap maaf. Walaubagaimanapun kami warga sekolah mengucapkan syukur kerana tanpa kerjasama yang tidak berbelah bagi, nescaya temasya ini tidak akan berjalan dengan lancar. Syabas warga Arau!



Rumah Kanang diiringi oleh Cikgu Hafizuddin
Rumah Rentap diiringi oleh Cikgu Shahir

Rumah Mat Kilau diiringi oleh Cikgu Farizul

100 meter wanita

100 meter lelaki

Adik Evelyn Seri dengan lontaran yang gagah
Adik Louisa melontar peluru dengan tawa riang

Cik Maisarah ambik lajak sebelum lontar?

Tarik tali

Suasana di astaka

Tarik lagi dan lagi

Menuju ke petak mula

Adik Zarina Limau

Mengukur jarak lontaran



No comments:

Post a Comment